Annons:
Etikettvärldscupen
Läst 701 ggr
[GIKmio]
3/17/12, 2:51 PM

Dåligt skytte sänkte Ekholm

Helena Ekholm slutade elva efter dåligt skytte. Förhoppningen var dock stor på en pallplats inför hennes näst sista lopp i karriären. Sammanlagt sköt hon fyra bom. Vitryskan Darya Domracheva vann loppet. Allt enligt SVT Text.

Annons:
suddis
3/17/12, 2:56 PM
#1

Ingen vidare dag för Helena.

[GIKmio]
3/17/12, 2:57 PM
#2

#1 Gick ej bra för killarna heller idag.

suddis
3/17/12, 3:00 PM
#3

Nix,får hoppas på bättre tur på avslutande masstarten.

[Moa-]
3/17/12, 4:08 PM
#4

Nej, men att en nation som Sverige har 3 killar med i topp 15, och vi gnäller över resultaten… Ibland tror jag att vi har för höga krav på de aktiva i Sverige, vi har blivit bortskämda med bra resultat! Jag hoppas dock att en fjärde kille kan träda fram så att vi får ett stabilt stafettlag, jag tror att det finns chanser att Ted Armgren mognar under sommaren och kan träda fram ordentligt de kommande säsongerna…

suddis
3/17/12, 4:48 PM
#5

Håller med dig Moa-.Glad

[GIKmio]
3/18/12, 1:42 AM
#6

Men titta på Norge som bara har hälften så stor folkmängd och har ännu större framgångar i individuella vintersporter. Där är en fjärdeplats lika med en sistaplats.

Annons:
[Moa-]
3/18/12, 9:43 AM
#7

Ja, Norge har en exceptionell kultur inom vintersporterna, eller ja, främst inom de olika skiddisciplinerna. De har länge haft stora stjärnor, dessa gör att intresset växer och återväxten med nya talanger fortlöper. Däremot håller jag inte med om att norrmännen konsekvent ser fjärdeplatser som en stor förlust, alltid retande absolut, men inte som en förlust. Hade endast vinsterna räknats så hade till exempel Björndalen slutat för längesedan på samma sätt som Neuner gör nu, även Hanevold fortsatte att tävla länge efter att han passerat sin toppkapacitet…

Upp till toppen
Annons: