Världscupen

Dåligt skytte sänkte Ekholm

2012-03-17 14:51 #0 av: GIKmio

Helena Ekholm slutade elva efter dåligt skytte. Förhoppningen var dock stor på en pallplats inför hennes näst sista lopp i karriären. Sammanlagt sköt hon fyra bom. Vitryskan Darya Domracheva vann loppet. Allt enligt SVT Text.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2012-03-17 14:56 #1 av: suddis

Ingen vidare dag för Helena.

Anmäl
2012-03-17 14:57 #2 av: GIKmio

#1 Gick ej bra för killarna heller idag.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2012-03-17 15:00 #3 av: suddis

Nix,får hoppas på bättre tur på avslutande masstarten.

Anmäl
2012-03-17 16:08 #4 av: [Moa-]

Nej, men att en nation som Sverige har 3 killar med i topp 15, och vi gnäller över resultaten... Ibland tror jag att vi har för höga krav på de aktiva i Sverige, vi har blivit bortskämda med bra resultat! Jag hoppas dock att en fjärde kille kan träda fram så att vi får ett stabilt stafettlag, jag tror att det finns chanser att Ted Armgren mognar under sommaren och kan träda fram ordentligt de kommande säsongerna...

Anmäl
2012-03-17 16:48 #5 av: suddis

Håller med dig Moa-.Glad

Anmäl
2012-03-18 01:42 #6 av: GIKmio

Men titta på Norge som bara har hälften så stor folkmängd och har ännu större framgångar i individuella vintersporter. Där är en fjärdeplats lika med en sistaplats.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.